英文單字與聽力學習平台中級(5)I大學時代,我遇到了她 I first met her at the university compiled by David Pai

 




Time Not Lost

I first met her at the university 8 years ago.

8年前的大學時代,我遇到了她。

My major was anthropology and her was history.

我得專業是人類學,她的專業是歷史。

We fell in love and wed, but three months later, she announced her intention to annul the marriage.

我們相戀結婚,但是婚後三個月,她宣佈想取消這場婚姻。

She said that I never seemed interested in talking about history and that my apathy annoyed her.

她說我對談論歷史毫無興趣可言,而我的冷漠令她煩惱。

She moved away and I never anticipated seeing her again.

她搬走了,我也沒指望能再見到她。

Then, I ran into her last year while attending an annual convention at the University.

然後,去年我在參加學校年會時邂逅了她。

She had passed to me an anonymous note that simply said,"look behind you."

她讓人遞給我一張匿名紙條,上面就寫了一句:往後看。

I had no idea it would be her.

我壓根沒想到是她。

Now, she teaches an American History class at the University.

現在,她在這所大學裏教美國歷史。

She stimulates interest in history by taking her students to historic sites and having them experience antiquity n person.

她實屬歷史教授的另類。她帶領學生參觀歷史古跡,讓學生親自感受什麼是古老,從而激發他們對歷史的興趣。

It thrills them to annotate their textbooks with first-hand information.

學生們興奮于有第一手資料注解他們的課本。

Her anomalous teaching method draws a large number of students.

她那不同尋常的教學方式吸引了大批學生。

Last month, I joined her class for a trip to a house that antedated the American Civil War.

上個月,我參加了他們班組織的一次參觀美國內戰前一所老房子的活動。

We were fascinated by the antiquated furniture and the post-war antiques.

我們被古色古香的傢具和各式戰後古董所吸引。

In one room, I found a rusty bronze music box that plays the National anthem.

我在房間裏發現一個沾滿銅銹但是能唱國歌的音樂盒。

In the bedroom, I found a hand-sewn book containing an anthology of civil war poems.

在臥室裏,我找到了一本用手工針線裝訂成冊的內戰詩集。

In the bathroom, I discovered a pair of hand-blown glass bottles used for storing antibiotic pills and ntiseptic.

在浴室裏,我發現了一對裝抗生素片和防腐劑的自製玻璃瓶。

Perhaps the most interesting piece was an old box-styled camera, one of the first to use an aperture.

也許最有趣的東西是一個古老的盒式相機,這也是最早使用光圈相機之一。

It still worked.

它還能拍照片呢!

I never realized how interesting History could be.

我從前從未意識到歷史會如此有趣。

For that, I must thank my former wife, or should I say, my present wife.

這一點,我要感謝我的前妻,或者說我的現任妻子。

They are now one and the same!

她們是同一人!

annotate v. 注解,注釋

announce vt.
宣佈,發表,通告

annoy vt.
使惱怒;打擾

annual adj.
每年的

annul v.
廢除,取消

anomalous adj.
異常的,反常的,不規則的

anomaly n.
異常,不規則;異常的人或事

anonymous adj.
匿名的

antedate v.
發生于(存在於)。。。以前,(時間上)前於;提早日期

anthem n.
聖歌,讚美歌

anthology n.
詩集,文選

anthropology n.
人類學

antibiotic adj.
抗菌的,抗生的

anticipate vt.
預期,預料

antiquated adj.
陳舊的,過時的;古老的,年老的

antique n.
古董;adj. 古時的,陳舊的

antiquity n.
古跡;古物;古代,古老

antiseptic n.
殺菌劑,防腐劑

apathy n.
冷漠,無興趣

aperture n.
開口,孔;(照相機等的)孔徑,光圈

Comments

Popular posts from this blog

英文單字與聽力學習平台中級(7)A Tough Case仲裁案 compiled by David Pai

英文單字與聽力學習平台中級(15) 以柔克剛 Killing with Kindness compild by David Pai

英文單字與聽力學習平台中級(3) amalgamate our two businesses compiled by David Pai